Programmeren voor kinderen : leer stap voor stap programmeren en je eigen computergames maken

Vorderman, Carol

De computer maakt steeds meer deel uit van ons leven. Niet alleen spelen kinderen thuis games op de computer, ook op school wordt er steeds meer gebruik van gemaakt. Dit boek is bedoeld voor kinderen die hun eigen computergames willen maken. Op een speelse manier worden, via allerlei projecten, de programmeertalen Scratch en Python uitgelegd. Dit gebeurt in begrijpelijke taal met korte teksten, geïllustreerd met kleurrijke illustraties. Eerst wordt verteld hoe het boek moet worden gebruikt. In vijf hoofdstukken worden behandeld: wat is coderen, scratch, python, computers vanbinnen en programmeren in het echt. Daarbinnen komen zeven projecten aan bod, voorzien van achtergrondinformatie, handige tips, stap-voor-stap instructies en voorbeelden. Eenvoudige oefeningen zijn de start om complexere programma's te leren maken. Het uit het Engels vertaalde boek is van Carol Vorderman, een Britse tv-presentatrice en wiskundige, die op een voor iedereen te begrijpen manier wiskunde, wetenschap en techniek overbrengt. Voor kinderen die hun eerste stappen willen zetten in programmeren, maar ook voor hen die al geïnteresseerd zijn en meer willen weten. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.

Bestel: Programmeren voor kinderen : leer stap voor stap programmeren en je eigen computergames maken

€ 19,80 ex. BTW

direct leverbaar
  1. Specificaties
Specificaties
Medium: BBK - Boek
Onderwijsniveau: Bovenbouw basisonderwijs
Onderbouw vmbo
Onderbouw havo/vwo
Uitgever: Lannoo
Jaar van uitgave: 2014
Bestelnummer: 2014271840
PIM: 14 - Computers
Specificaties
SISO: 525.5 - Programmeertalen; afzonderlijk
Pagina's: 224 pagina's
Formaat: 240mm x 200mm
ISBN nummer: 9789401419659
Voorraad: 5
Taal: Nederlands

In het nieuws

  • Coco kan het!

    Prentenboek van het Jaar 2021.

    Lees meer

  • Match

    Winnaar Jonge Jury 

    Lees meer

  • Schaduw van de leeuw

    Shortlist Thea Beckmanprijs 2020

    Lees meer