Programmeren met Python

Wainewright, Max

Kinderen leren stapsgewijs om te programmeren met Python. Deze programmeertaal wordt vaak ingezet voor zoekfuncties, maar je kunt er ook (3D-)tekeningen mee maken of speciale effecten mee programmeren. In dit boek begin je bij de basis met lussen en variabelen. Daarna volgen projecten als het tekenen van veelhoeken, een kunstwerk maken van lijnen in verschillende richtingen en kleuren, een schildpaddenrace en een tikkende klok. In totaal betreft het tien projecten die stapsgewijs, met schermbeelden, worden uitgelegd. Het is een goed startpunt voor de basis van programmeren. De bladspiegel is kleurrijk en oogt wat vol. De uitleg in verschillende stappen staat in lichtblauwe kaders tegen een een achtergrond van verschillende kleuren. Elk project heeft een andere kleur. Tussendoor staan nog wat stripachtige kleurenillustraties. Afgesloten wordt met een woordenlijst, een overzicht van bugs en debuggen en een register. Maakt deel uit van de serie 'Generation code'*. Kortom, een leuke manier om laagdrempelig kennis te maken met apps en programmeren voor kinderen. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar. *zie a.i.'s deze week voor nog twee delen uit deze nieuwe reeks; er volgen er nog drie.

Bestel: Programmeren met Python

€ 17,20 ex. BTW

levertijd 4-6 weken
  1. Specificaties
Specificaties
Medium: BBK - Boek
Onderwijsniveau: Bovenbouw basisonderwijs
Onderbouw havo/vwo
Bovenbouw vmbo
Middenbouw havo/vwo
Uitgever: Uitgeverij Schoolsupport
Jaar van uitgave: 2019
Serie: Generation code
Bestelnummer: 2019025701
Specificaties
PIM: 14 - Computers
SISO: 525.5 - Programmeertalen; afzonderlijk
Pagina's: 32 pagina's
Formaat: 0mm x 215mm
ISBN nummer: 9789463413770
Taal: Nederlands

In het nieuws

  • Coco kan het!

    Prentenboek van het Jaar 2021.

    Lees meer

  • Match

    Winnaar Jonge Jury 

    Lees meer

  • Schaduw van de leeuw

    Shortlist Thea Beckmanprijs 2020

    Lees meer