Omgaan met ADHD op school : evidence based methoden voor leerkrachten
Barkley, R.A.
Druktemakers vergen veel van hun leerkrachten en velen hebben zich gebogen over de vraag hoe deze leerlingen beter te beïnvloeden zijn. De auteur is een gerenommeerd en zeer ervaren deskundige in de wereld van omgaan met ADHD-kinderen. De vertaalster heeft te Amerikaanse situaties hertaald naar de Nederlandse situatie, wat de herkenbaarheid ten goede is gekomen. Een goede diagnose aan de hand van herkenbare symptomen moet leiden naar een concrete behandelingswijze in een aangepaste prikkelarme omgeving met herkenbare en controleerbare tussenstappen. Het toetsbare gedrag wordt beloond via beloningskaarten die het zelfvertrouwen stimuleren. Daarnaast wordt ook aan de medicatie van de betrokken kinderen/jongeren aandacht besteed. Een ongetwijfeld heel herkenbaar boek voor de leerkrachten van deze beweeglijke kinderen. Met concrete tips voor een juiste benadering door leerkrachten van ADHD-kinderen en -jongeren.
levertijd 4-6 wekenMedium: |
BBK - Boek |
---|---|
Onderwijsniveau: |
Vakliteratuur basisonderwijs Vakliteratuur voortgezet onderwijs |
Uitgever: |
Uitgeverij SWP |
Jaar van uitgave: |
2020 |
Bestelnummer: |
2020270449 |
PIM: |
02 - Lichaam en Gezondheid |
SISO: |
464.3 - Kinderen met concentratieproblemen |
---|---|
Moeilijkheidsgraad: |
3 |
Pagina's: |
139 pagina's |
Formaat: |
240mm x 170mm |
ISBN nummer: |
9789088508257 |
Taal: |
Nederlands |