Doe meer met Scratch

Wainewright, Max

Als kinderen de basisbeginselen van de (gratis) programmeertaal Scratch beheersen, kunnen ze met dit boek aan de slag. Stapsgewijs wordt uitgelegd hoe je games maakt, verhalen animeert en muziekprogramma's schrijft met verschillende programmeertechnieken zoals lussen, variabelen en als-dan codeblokken. In totaal betreft het negen projecten met titels als Snelle vis, Vang de vlinder, keyboard en vang de basketbal. Ze worden stapsgewijs, met schermbeelden, uitgelegd. Het is een goed startpunt voor de basis van programmeren. De bladspiegel is kleurrijk en oogt wat vol. De uitleg in verschillende stappen staat in pastelkleurige kaders tegen een achtergrond van verschillende kleuren. Elk project heeft een andere kleur. Tussendoor staan nog wat stripachtige kleurenillustraties. Afgesloten wordt met een woordenlijst, een overzicht van bugs en debuggen en een register. Maakt deel uit van de serie 'Generation code'*. Kortom, een leuke manier om laagdrempelig kennis te maken met apps en programmeren voor kinderen. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar. *zie a.i.'s deze week voor nog twee delen uit deze nieuwe reeks; er volgen er nog drie.

Bestel: Doe meer met Scratch

€ 17,20 ex. BTW

direct leverbaar
  1. Specificaties
Specificaties
Medium: BBK - Boek
Onderwijsniveau: Bovenbouw basisonderwijs
Onderbouw havo/vwo
Bovenbouw vmbo
Middenbouw havo/vwo
Uitgever: Ars Scribendi Uitgeverij
Jaar van uitgave: 2019
Serie: Generation code
Bestelnummer: 2018455814
PIM: 14 - Computers
Specificaties
SISO: 525.5 - Programmeertalen; afzonderlijk
Pagina's: 32 pagina's
Formaat: 0mm x 215mm
ISBN nummer: 9789463413725
Voorraad: 5
Taal: Nederlands

In het nieuws

  • Coco kan het!

    Prentenboek van het Jaar 2021.

    Lees meer

  • Match

    Winnaar Jonge Jury 

    Lees meer

  • Schaduw van de leeuw

    Shortlist Thea Beckmanprijs 2020

    Lees meer