De leraar centraal : beginselen van de provocatieve pedagogiek

Mol, Peter

Nieuwe publicatie van een auteur met een boodschap: enkel de leraar staat aan de basis van werkelijke onderwijskwaliteit. Hij is in staat om in te schatten wat de leerlingen nodig hebben, kent hun ontwikkelingebehoeften, reikt gewenste onderwijsinhoud aan, stimuleert hun willen, maakt hen vaardig. De leraar moet weer in de regie komen van zijn eigen werk, niet gestuurd (afgeleid) in zijn dagelijkse professie door externe factoren als onderwijsinspectie, ambulant begeleider, passend onderwijs. Een vurig pleidooi voor ónt-moeten en een even vurige stimulans voor het bereiken van optimale leerlingresultaten, rekening houdend met capaciteiten van kinderen en jongeren. De leraar heeft een grote verantwoordelijkheid binnen de opvoeding van jeugd: die kan hij enkel dragen als hij de regie houdt, stuurt waar nodig is en vrij laat wanneer dat kan en mag. Uitgave met intermezzo's, interviews, praktijkvoorbeelden en bijlagen. Specifieke doelgroep: leraren van Nederland. Wie heeft de moed het onvolprezen 'Verdrag van Salamanca (1994)' in zijn of haar dagelijkse praktijk te verwerkelijken? De auteur publiceerde eerder onder meer 'Passend onderwijzen : pedagogisch vakmanschap in de klas' (2015)*. *2015-12-1973 (2015/36).

Bestel: De leraar centraal : beginselen van de provocatieve pedagogiek

€ 25,90 ex. BTW

levertijd 4-6 weken
  1. Specificaties
Specificaties
Medium: BBK - Boek
Onderwijsniveau: Vakliteratuur voortgezet onderwijs
Uitgever: LannooCampus
Jaar van uitgave: 2019
Serie: De inspirerende leraar
Bestelnummer: 2018483398
PIM: 05 - Opvoeding en Onderwijs
Specificaties
SISO: 454 - Methodiek en didactiek; algemeen
Moeilijkheidsgraad: 3
Pagina's: 207 pagina's
Formaat: 239mm x 169mm
ISBN nummer: 9789401457842
Taal: Nederlands

In het nieuws

  • Coco kan het!

    Prentenboek van het Jaar 2021.

    Lees meer

  • Match

    Winnaar Jonge Jury 

    Lees meer

  • Schaduw van de leeuw

    Shortlist Thea Beckmanprijs 2020

    Lees meer